Ahir el Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC) va posar en marxa, un nou servei d’atenció telefònica gratuïta, a través del 900 800 046.
A través d’aquest servei es podrà donar resposta a preguntes de la ciutadania relacionades amb com donar d’alta una demanda d’ocupació, la Renda Garantida de Ciutadania i tràmits i/o consultes que normalment es realitzen des d’una Oficina de Treball.
La mesura forma part d’un pla més ampli per reforçar el dispositiu d’atenció a la ciutadania i garantir la resposta a les consultes i gestions, un servei que s’ha vist alterat per l’alarma sanitària provocada per la Covid-19, ja que les mesures sanitàries per evitar l’extensió del virus han obligat a tancar al públic les Oficines de Treball i a minimitzar els efectius que hi treballen a porta tancada.
Per accedir a aquest servei les persones usuàries hauran de trucar al telèfon gratuït 900 800 046. Un missatge enregistrat els demanarà el seu codi postal i, posteriorment, si la consulta té a veure amb la inscripció com a demandant d’ocupació o amb altres consultes o tràmits, en funció de la tipologia de la pregunta es respondrà directament o es derivarà a un altra dispositiu.
L’horari d’atenció telefònica serà de dilluns a divendres de 8h a 14h.
Pots consultar més informació en el següent enllaç.